Stránky

13. dubna 2017

Jaro na horách, 2.část

Další ráno se probouzíme do krásného azurového počasí. Nebe je téměř bez mráčků, svěží horský vzduch nám ošlehne tváře :-) a my vyrážíme do Liberce. Našim cílem je tentokrát Ještěd.

Dilema, jestli jít nahoru pěšky nebo jet lanovkou, řešíme jediným pohled a připomenutím si zážitku z předchozího dne ze Smrku. Nahoru proto jedeme lanovkou. Rozhodně. Dolů pak pěšky, to bude pohodička. Později se ukáže, že to úplná pohodička nebyla, ale v tu chvíli máme ještě radost, jak jsme to pěkně vymyslely. V kabince nás nahoru jede asi 35. Uf uf, naštěstí je cesta krátká a my už za pár minut nahoře oblékáme mikiny a vytahujeme dalekohled. Vyhlídka je malinko zastřená mlžným oparem, ale i přesto máme Jizerky jako na dlani. A vlastně nakukujeme až do Krkonoš :-)

Cestu zpět k autu volíme lesem po modré turistické značce. Nejdeme tedy po vrstevnici, ale přímou linkou dolů a malinko se nám tu opakuje včerejšek - tající sníh, bahno, voda, mokro. Klouže to tolik, že Zuz (ano, opět) ve svých nových botách propadá po koleno do bláta a aby toho nebylo málo, následně jede po zadku dolů po ledové skluzavce. Péťa zadržuje smích, Zuz se vzteká.

Naštěstí cestou dolů bahno na Zuz oschne a ona pak po drobných úpravách a očistách může nastoupit do auta :-). Pokračování modré turistické značky už dál není tolik mokré a les voní jarem. Na protějším hřebenu vidíme rozhlednu Černá studnice, kde jsme byly týden předtím. Pro tentokrát se s Ještědem loučíme a v duchu už plánujeme další návštěvu na léto. Zkusíme jít nahoru na svítání nebo západ slunce.

V neděli ráno už máme sbaleno a vracíme se do Frýdlantu, kde nám to první den s prohlídkou nevyšlo, tentokrát už jdeme na jistotu. Nejprve se jdeme projít k pivovaru (vaří se zde pivo Albrecht), fotíme zámek, lovíme kešku a pak už konečně jdeme na prohlídku.

Tak tohle byly naše jarní Jizerky, snad se Vám aspoň trochu líbily. Nám moc!