Stránky

3. dubna 2017

Jaro na horách, 1.část

Každý rok na jaře vyrážíme na hory. Žádné lyže, prostě "jen tak". Pěší turistika, výlety, geocaching a hlavně k l i d! Jestli taky jezdíte na české hory mimo hlavní sezónu, tak to znáte - nikde ani noha. Loni v Jeseníkách jsme například během celodenního výletu potkaly DVA lidi a to prostě v Praze nezažiješ :).

Letos padla naše volba na Jizerské hory, konkrétně na jejich úplný sever, Nové Město pod Smrkem a okolí. Protože i když jsou Jizerky z Prahy tak trochu za rohem, tak stejně nikdy není tolik času, prozkoumat to tam víc bez zbytečného spěchu.

Tak teda Jizerky.

Z Prahy jsme vyrážely s tím, že se cestou stavíme ve Frýdlantě na zámku. A jak už to tak bývá, chybička se vloudila, nenapadlo nás totiž si zjistit, že ještě nezačala sezóna a zámek se otevírá až za tři dny. Takže operativně upravujeme plán a jdeme na kafe do Jazzové osvěžovny kousek od Náměstí T.G. Masaryka. Dělají si domácí dorty, koláče, udělají vám skvělou kávu a navíc jsou tady moc milí, takže kdo neznáte, zajděte, určitě nebudete litovat.

Druhý den vyrážíme do Hejnic a Lázní Libverda, které jsou pro nás celkem zklamáním, tak si aspoň dáváme obligátní teplé oplatky a jedeme dál. Stavujeme se podívat se na Klingerovo mauzoleum v Novém Měste pod Smrkem, a pak už jen ladíme formu na další den, kdy nás čeká výstup na Smrk.

Na fotkách vypadá tenhle den docela idylicky, ale ve skutečnosti to už taková pohodička nebyla. Těsně před vrcholem už jsme se místy bořily po kolena, protože sníh nahoře odtával, byl měkký a my jsme šly místy sněhem, místy odtávající vodou a bahnem. Dolů jsme zkrátka došly doslova a do písmene durch, ale happy, že jsme to nevzdaly, protože ty výhledy za to stály, co myslíte?

Frýdlantský pivovar

Hrad a Zámek Frýdlant

Hejnice

Cestou na Smrk

Příště něco o tom, jak bylo na Ještědu a taky jak jsme se konečně vypravily do Frýdlantu na zámek.